ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΜΑΘΗΜΑ

texnologia1.318 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΧΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΘΕΣΕΙΣ

Το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει τη προσπάθειά του να υποβαθμίσει την Τεχνικοεπαγγελματική Εκπαίδευση στη χώρα μας, και την 1η Αυγούστου 2013 έστειλε ανυπόγραφο έγγραφο(non paper) μέσω e-mail στις Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων, το οποίο και θα εφαρμοστεί από τον επόμενο Σεπτέμβριο.

 

Η μεγάλη εφετινή αλλαγή θεωρείται η κατάργηση του μαθήματος της Τεχνολογίας ως αυτόνομο μάθημα που διδάσκονταν στην Α και Β τάξη του Γυμνασίου, και η αντικατάστασή του από την ερευνητική εργασία με τον τίτλο «Βιωματικές δράσεις – Συνθετικές – Δημιουργικές – Project».

 

Το σημαντικό είναι ότι το project θα μπορούν πλέον να διδάσκουν καθηγητές όλων των ειδικοτήτων κι όχι αποκλειστικά οι καθηγητές τεχνολογίας. Αυτό σημαίνει ότι αν για παράδειγμα ένας φιλόλογος δε συμπληρώνει ωράριο στο σχολείο του, μπορεί να πάρει και τις ώρες που αντιστοιχούν στο project, «εξοστρακίζοντας» τον καθηγητή τεχνολογίας.

Δεν είναι όμως μόνο η απώλεια οργανικών θέσεων καθηγητών. Καταργείται το μοναδικό τεχνολογικό μάθημα που είχε απομείνει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το μάθημα της Τεχνολογίας είναι ένα πρωτοποριακό μάθημα, που με διάφορες ονομασίες διδάσκεται εδώ και δεκαετίες σε όλα τα προηγμένα κράτη με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογικών δεξιοτήτων στους μαθητές.

Καταργείται έτσι χωρίς καμία τεκμηρίωση το μοναδικό τεχνολογικό μάθημα που είχε απομείνει στη Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση. Η κατάργησή του αποτελεί οπισθοδρόμηση για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, ενώ θα οδηγήσει 1318 εκπαιδευτικούς τεχνικών ειδικοτήτων που δίδασκαν το μάθημα στην απώλεια της οργανικής τους θέσης με ότι αυτό συνεπάγεται για το εργασιακό τους μέλλον.

Η Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών (ΕΤΕ) καταγγέλλει τις προθέσεις αυτές του Υπουργείου Παιδείας και απαιτεί τη συνέχιση της αυτόνομης διδασκαλίας του μαθήματος της Τεχνολογίας, ανεξάρτητα από τις όποιες αλλαγές περιλαμβάνει το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου, την εισαγωγή ή μη μαθήματος Project κτλ