Απολογισμός Δ.Σ. για το έτος 2006-07

Κορυδαλλός 4-12-2007

 Απολογισμός Δ.Σ. για το έτος 2006-07

Συνάδελφοι,

 

Η συνδικαλιστική χρονιά που ολοκληρώνεται με τη σημερινή Γ.Σ. της ΕΛΜΕ και τις εκλογές της Πέμπτης 6 Δεκεμβρίου 2007, χαρακτηρίστηκε από τις παρεμβάσεις των μελών του Δ.Σ. να κατοχυρώσουν τις λειτουργίες της νέας ΕΛΜΕ.

Το Δ.Σ. κατέβαλε προσπάθεια σε συναντήσεις που είχε με το ΔΣ της ΟΛΜΕ για επίλυση της όποιας διαφοράς προβάλλεται από ορισμένα άτομα του Κορυδαλλού και της ΕΛΜΕ Πειραιά, αλλά η ΟΛΜΕ ανέβαλε την αντιμετώπιση του θέματος. Το γεγονός ότι η πρωτόδικη απόφαση δικαιώνει τους καθηγητές των σχολείων του Κορυδαλλού, μας αρκεί μέχρις ότου η ΟΛΜΕ αναλάβει τις ευθύνες της. Η εκδίκαση της έφεσης που έχει κάνει η ΕΛΜΕ Πειραιά θα εκδικαστεί στις 17?01?2008.

         

Η σχολική χρονιά ξεκίνησε πέρυσι με την προσπάθεια και τις παρεμβάσεις για την πρωινή λειτουργία των σχολείων. Στην κατεύθυνση αυτή και ο εκπρόσωπός της ΕΛΜΕ στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας και το Δ.Σ. σε αλλεπάλληλες συναντήσεις με το Δήμο Κορυδαλλού και τον ΟΣΚ άσκησαν πίεση για την επιτάχυνση των εργασιών και πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς εγκαταστάθηκαν σε νέο κτίριο στην οδό Επτανήσου το 9ο Γυμνάσιο Κορυδαλλού και με την έναρξη της φετινής το 1ο και 2ο Λύκειο σε νέα κτίρια στο χώρο του ασύλου πίσω από τις φυλακές. Επίσης βοήθησε στη λήψη απόφασης για τη μεταστέγαση του Εσπερινού Γυμνασίου Κορυδαλλού.

 

Συμμετείχαμε για την ανάδειξη των προβλημάτων της παιδείας στη διάρκεια των κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και της αργοπορημένης συμπαράταξης της ΟΛΜΕ.

 

Το Δ.Σ. πραγματοποίησε την ενημέρωση και τις έκτακτες Γ.Σ. στα πλαίσια των κινητοποιήσεων της ΟΛΜΕ και συμμετείχε στις Γ.Σ. των προέδρων των ΕΛΜΕ μεταφέροντας και καταθέτοντας τις αποφάσεις των συναδέλφων. Η ΕΛΜΕ συμμετείχε στα συλλαλητήρια και σε όλες τις κινητοποιήσεις του χώρου της εκπαίδευσης.

 

Για τα τοπικά και γενικότερου ενδιαφέροντος θέματα.

 

Το Δ.Σ. Συγκροτήθηκε σε σώμα μετά τις εκλογές του Δεκεμβρίου 2006 με την παρακάτω σύνθεση :

Πρόεδρος : Νίκος Καλογερόπουλος, Αντιπρόεδρος : Κώστας Κρανίου

Γ.Γραμματέας : Τάσος Πετρουτσάς ,Ταμίας : Θανάσης Αθανασάκος

Οργ. Γραμματέας : Μαρία Μπαρούμα Μέλη : Γιώργος Στεφανίδης και Δημήτρης Παναγόπουλος.

 

Το Δ.Σ. πραγματοποίησε τις παρακάτω συναντήσεις με :

 

  1. 1)το Δ/ντή Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά.
  2. 2)την προϊσταμένη του 2ου Γραφείου Δ.Ε. Πειραιά.
  3. 3)Τον Δήμαρχο Κορυδαλλού.
  4. 4)τον πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας.
  5. 5)το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ.

 

Στις επισκέψεις αυτές το Δ.Σ. ανέπτυξε τις θέσεις του κυρίως για την πρωινή λειτουργία των σχολείων, για την ανάγκη αποτελεσματικότερης υποστήριξης των σχολείων καθώς και για την πρόθεσή του να βοηθήσει, όπου απαιτείται, για την επίλυση λειτουργικών προβλημάτων των σχολείων.

Η στέγαση σχολείων σε υποβαθμισμένους χώρους (όπως τα 8ο Γυμνάσιο, 2ο ΤΕΕ, 3ο Γυμνάσιο – 4ο & 5ο Γυμνάσιο, σχολεία ΤΕΕ) δεν είναι μόνο μη αποδεκτή από τους εκπαιδευτικούς σαν ακατάλληλος εργασιακός χώρος, αλλά έχει σοβαρές επιπτώσεις στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία, στους μαθητές και τις μαθήτριες, υποβαθμίζοντας κάθε προσπάθεια των εκπαιδευτικών. Απαίτησή μας είναι τα σχολεία να είναι σύγχρονα και με όλους τους απαραίτητους χώρους.

Είναι γνωστό ότι στην περιοχή του Κορυδαλλού οι υποδομές (κτιριακές, εργαστήρια, ΣΕΚ) για την Τεχνική εκπαίδευση χρόνια τώρα, είναι υποβαθμισμένες και διάσπαρτες. Προβλέπεται μέχρι την Άνοιξη να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στα νέα κτίρια που προορίζονται για την Τεχνική & Επαγγελματική Εκπαίδευση για να αποκτήσει επιτέλους στέγη.

Στη ΔΕΠ Κορυδαλλού συμμετείχαν οι συνάδελφοι : Δημήτρης Παναγόπουλος (τακτικό μέλος) και ο Γρηγόρης Φιντάνης (αναπληρωματικό μέλος) και σε εβδομαδιαίες συναντήσεις με το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ ενημέρωναν για τα θέματα και τις αποφάσεις της ΔΕΠ.

 

Το Δ.Σ. εξέδωσε τρία ενημερωτικά φυλλάδια καλύπτοντας ενημερωτικά τα ζητήματα της σχολικής χρονιάς. Επιπλέον στις επισκέψεις του στα σχολεία τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ εκτός από την καταγραφή των προβλημάτων, ενημέρωσαν τους συναδέλφους για τα τρέχοντα θέματα της εκπαίδευσης και για τις δυσμενείς επιπτώσεις των αλλαγών που προωθούνται από την κυβέρνηση στο ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό ζήτημα. Κάλεσε και καλεί τους συναδέλφους να συσπειρωθούν γύρω από την ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ και με τη συμμετοχή τους να δίνουν κάθε φορά απάντηση σε κάθε τι που αφαιρούν από τα κεκτημένα του κλάδου.

 

Η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε με καθυστερήσεις στην παράδοση των βιβλίων, ιδιαίτερα των νέων βιβλίων, με καθυστερήσεις στις τοποθετήσεις καθηγητών στα σχολεία (στην Τεχνική εκπαίδευση ακόμα μένει ακάλυπτος μεγάλος για την εποχή αριθμός ωρών) αλλά και σε πολλά Λύκεια και Γυμνάσια δεν έχουν καλυφθεί ακόμα κενά που προέκυψαν από τις «κρίσεις» Δ-ντών. Λέγεται πως πιστώσεις δεν υπάρχουν και η Διοίκηση πιέζει για υποχρεωτικές υπερωρίες?

Αν τα παραπάνω συνδυαστούν με το φαινόμενο των «εποχιακών» πλέον καταλήψεων των σχολείων, η υποβάθμιση του Δημόσιου σχολείου και των λειτουργιών του «εμπεδώνεται» στην κοινωνία. Η απαξίωση του Δημόσιου σχολείου συμπαρασύρει μαζί της και τη δική μας απαξίωση. Έτσι κάμπτονται οι αντιστάσεις και γίνεται πιο εύκολη η παράδοση της Δημόσιας Εκπαίδευσης στα ιδιωτικά συμφέροντα.

 

 

Συνάδελφοι,

 

Στο Ενημερωτικό δελτίο αρ. 8 (Μάιος 2007) είχαμε επισημάνει πως ο Νόμος 3467/06 για την «επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης» : Πλήττει τους εκπαιδευτικούς θεσμούς, προωθεί αντί να αποτρέπει την κομματοκρατία και τις «πελατειακές σχέσεις» και απαξιώνει το εκπαιδευτικό λειτούργημα.

 

Ο κλάδος μας χρόνια τώρα, ζητά την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης με μετρήσιμα αξιοκρατικά κριτήρια, με σεβασμό στην προσωπικότητα και την προσφορά του κάθε εκπαιδευτικού, με απεξάρτηση από τον υπερβολικό βαθμό μοριοδότισης στη συνέντευξη. Ζητάμε, για μια καλύτερη εκπαίδευση, να αξιοποιούνται οι ικανότεροι των συναδέλφων στις θέσεις περιφερειαρχών της εκπαίδευσης, σχολικών συμβούλων, Δ/ντών διευθύνσεων και γραφείων καθώς και στις θέσεις Δ/ντών, υποδ/ντών σχολείων και υπευθύνων ΠΛΗΝΕΤ, ΕΚΦΕ, ΚΠΕ, ΣΕΠ κλπ.

 

          Επιβεβαιωθήκαμε πλήρως όταν έγιναν οι «κρίσεις» για όλα τα στελέχη της Εκπαίδευσης και ιδιαίτερα οι «κρίσεις» για Δ-ντές. Το υπηρεσιακό συμβούλιο σε αγαστή συνεργασία με τους αιρετούς του κλάδου, απομάκρυνε καταξιωμένους συναδέλφους από τη θέση Δ-ντή που κατείχαν σε σχολεία, χωρίς να αιτιολογήσει πειστικά και να τεκμηριώσει την απόφασή του. Αντίθετα οι δύο αιρετοί που ήταν και υποψήφιοι για Δ-ντές φρόντισαν να αξιολογηθούν με άριστα είκοσι (20) στην «συνέντευξη» υποσκελίζοντας άλλους συναδέλφους. Οι αιρετοί βρίσκονται στο ΠΥΣΔΕ για να μην αδικηθεί κανένας συνάδελφος και αδίκησαν οι ίδιοι τους συναδέλφους τους. Για την απαράδεκτη αυτή πρακτική τους είναι καταδικασμένοι στη συνείδηση των συναδέλφων και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ εξέδωσε σχετική ανακοίνωση ? καταγγελία.

 

Συνάδελφοι

 

Ανταποκριθήκαμε σαν ΕΛΜΕ στις προσκλήσεις σχολείων για την αντιμετώπιση διαφόρων προβλημάτων. H δράση του Δ.Σ. κινήθηκε στα συνηθισμένα επίπεδα και πλαίσια. Οι χρόνιες ανεπάρκειες της πολιτείας και της διοίκησης στο κεντρικό, στο περιφερειακό και στο τοπικό επίπεδο, μας έκανε να συνδιαλεγόμαστε για αυτονόητα πράγματα, λειτουργίες και υποχρεώσεις τους. Έτσι ολόκληρος ο διαθέσιμος χρόνος χρησιμοποιήθηκε για τα τρέχοντα ζητήματα.

 

Φαίνεται πως η λύση των προβλημάτων, απαιτεί τη δική μας ενεργό συμμετοχή και παρέμβαση. Η δική μας συμμετοχή στις λειτουργίες της τοπικής ΕΛΜΕ, ας είναι το πρώτο βήμα για βελτίωση των συνθηκών στα σχολεία του Κορυδαλλού. Χρέος μας είναι να διαφυλάξουμε την ανεξαρτησία, τον αδέσμευτο και τον ακηδεμόνευτο χαρακτήρα που πρέπει να έχει ο συνδικαλισμός.

Δ.Σ.