Αριθμός μαθητών ανα τμήμα

Β ΄ ΕΛΜΕ Πειραιά

(σχολεία Κορυδαλλού)

Σολωμού 2-4 Κορυδαλλός ΤΚ 181-22

Τηλ. : 210 ? 4975599

Fax : 210 ? 4942545

email:belmepeiraia@yahoo.gr

Κορυδαλλός 17-06-2010

 

Ανακοίνωση

 

            Παρά τις διακηρύξεις της πολιτικής ηγεσίας του υπ. Παιδείας, για «πρώτη προτεραιότητα στην παιδεία», για «επιπλέον δαπάνες για την παιδεία», «πρώτα ο μαθητής» κλπ συνθήματα χωρίς περιεχόμενο, όχι μόνο τίποτα στην πραγματικότητα δε συμβαίνει, αλλά αντίθετα οι συνθήκες στα σχολεία συνεχώς γίνονται όλο και δυσμενέστερες.

Χρόνια τώρα η εκπαιδευτική κοινότητα θέτει το θέμα του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα. Είναι ένα καθοριστικό ποιοτικό στοιχείο της εκπαίδευσης με οικονομικό κόστος. Η ποιότητα πάντα έχει κόστος. Στη δεκαετία του 70 σε κάθε τμήμα είχαμε περισσότερους από 35 μαθητές. Υποτίθεται πως 40 χρόνια μετά, η πολιτεία θα είχε φροντίσει ο αριθμός να έχει μειωθεί τουλάχιστον στους 25.

Το πολιτικό πελατειακό σύστημα δεν πρόφτασε τόσα χρόνια ούτε σχολεία με στοιχειώδεις υποδομές να χτίσει (σε μερικές περιοχές μάλιστα το πρόβλημα είναι έντονο και η στέγαση γίνεται σε ιδιωτικά κτίρια κατά κανόνα ακατάλληλα. Στον Κορυδαλλό έχουμε δύο τέτοια κτίρια 3ο και 8ο Γυμνάσιο).

Κι? όμως : Οι υπηρεσίες του Υπουργείου παιδείας, ο περιφερειάρχης, ο Δ/ντής Δευτεροβάθμιας και οι προϊστάμενοι των γραφείων αξιώνουν διαβιβάζοντας με αυστηρότητα τις «εντολές» τα τμήματα να έχουν 30 μαθητές. Τελευταία έγγραφα αναφέρουν 27-28 μαθητές.

Η ΟΛΜΕ και η εκπαιδευτική κοινότητα ζητούν, πολύ σωστά, ανώτατο αριθμό 25 μαθητών. Και βέβαια σε κάθε περίπτωση να λαμβάνονται υπ? όψιν οι συνθήκες της κάθε αίθουσας.

Σε αντίθεση με τα παραπάνω, με μεγάλη ευκολία οι υπουργοί στα πλαίσια του πελατειακού συστήματος που έχουν οικοδομήσει, στερούν την εκπαίδευση από εκπαιδευτικούς. Υπογράφουν αποφάσεις ρουσφετολογικών αποσπάσεων σε απίθανες εργασίες.

Για ? γραμματειακή υποστήριξη στα δημόσια ΙΕΚ απασχολούνται κάθε χρόνο εκατοντάδες εκπαιδευτικοί (κυρίως νεοδιόριστοι και όχι μόνο. Ίσως οι υπουργοί νομίζουν πως πάνε εκεί και κάνουν ?μάθημα. Δεν κάνουν μάθημα, απουσίες καταχωρούν). Επίσης εντός και εκτός υπουργείου παιδείας αποσπώνται αρκετές εκατοντάδες και ίσως χιλιάδες εκπαιδευτικοί. Χωρίς διαδικασίες, χωρίς αιτιολόγηση της αναγκαιότητας?

Ένα από τα τελευταία κατορθώματα της πολιτικής της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας ήταν το λαϊκίστικο μέτρο της αύξησης των απουσιών των μαθητών κατά 30%. «Μέτρο» που διέλυσε τα μαθήματα στα σχολεία, ιδιαίτερα στα Λύκεια και σήμανε την ουσιαστική λήξη των μαθημάτων από τα μέσα Απριλίου. Μήπως εκτός από ανεπαρκής αυτή η πολιτική είναι και επιβλαβής για την παιδεία;

 

 

                                               για το Δ.Σ.

 

 

 

Ο Πρόεδρος                                                                                                                                               ο Γ. Γραμματέας  

 

Αναστ. Πετρουτσάς                                                                                                                          Νικ. Καλογερόπουλος